mandag den 13. august 2012

Fairytale Tutorial

Hej piger. Nu har vi fået lavet denne  eftertragtede tutorial. Her er ikek kun brugt en effekt min to. Først og fremmest vil vi lige sige så dumme som vi er, har vi lige opdaget vi har skrevet 5 to gange, og glemt at skrive tre. Men det opdagede vi først da billederne var lagt ind. Vi vil lige skrive et par ord til tallene. 
1. Du starter selvfølgelig med at åbne billedet der skal redigeres. Efter da duplikerer du billeder, som vist.
2. Får at få farven/effekten på billedet skal du trykke på Enchance - Adjust Color - Adjust Color Skin Tone.  Pillene i hjørnet ved det nye lag er vist for, at du skal huske at effekten skal sættes i det nye lag. 
4. Nu skal du justere på Tan, Blush og Temperature. Det er egentlig lidt efter smag og behag. Men i disse billeder er effekten en smule 'varm', så ved Temperature skal den være længst oppe mod den røde
5. Nu er effekten en smule overdrevet. Så i det nye lag (hvor du også fra starten satte effekten på) skruer du en annelse ned for Opacity. Dette er også efter smag og behag.
5. Nu skal du igen duplikere billedet. Husk at duplikere laget kaldet "Background".
6.Vælg Filter oppe i det øverste panel. Derefter vælg Render, også Lens flare.
7. He rkan du selv vælge hvilket lys det skal være (35mm Prime, 50-300mm zoom osv.). Du kan selv vælge hvor på billedet du vil have lyset, og hvor kraftigt det skal være.  I det nye lag kan du ligesom i forrige lag justere Opacity efter hvordan du vil have det. 

Håber det var en god hjælp. Hvad synes i om Tutorials, og denne i sig selv? 

25 kommentarer:

  1. Fedt fedt FEDT! Har selv samme Photoshop, så jeg er godt tilfreds med jeres tutorials - bliv endelig ved!

    - Camilla
    milleme.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fedt! Vi er glade for du kan lide det!<3

      Slet
  2. LÆKKERT! Er det et program man skal købe sig til? :)

    SvarSlet
  3. Hvilket program redigere i billederne i? :-)

    http://fyh-afs.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Jeg fandt din blog via. Cerriesweekday. Omg, det her er virkelig et besøg værd. ELSKER JERE BLOG allerede….

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Hvor fedt. Det vil vi da lige tjekke! Mange tak endnu en gang (-:

      Slet
  5. Superfed tutorial - især fordi jeg ikke ved ret meget om, hvad Photoshop kan endnu, selvom jeg har haft det i et par år ^^'

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ida. Photoshop er ikke de nemmeste. Men man skal bare "lege" med det. Du ved øvelser gør mester! (-:

      Slet
  6. Hej Amalie og Victoria, hvad har jeres fotostudie kostet? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det spørgsmål har jeg også altid overvejet at stille : ))

      Slet
  7. Jeg kan ikke finde min Enchance - æv - kan man bruge normal adjust colour? Men fin tutorial!

    SvarSlet
  8. Har lige fået Mac, så ved ikke helt hvor jeg kan downloade programmet - har du evt. et link eller et titel man skal søge på for at finde og downloade programmet i app store i stedet?

    xx Victoria
    www.victoriakraft.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Programmet koster 800 kr, og kan købes i app store. Det hedder Photoshp elements (-:

      Slet
  9. Super fed tutorial - bare kom med flere af dem!! Jeg har photoshop elements version 7.0 men kan sagtens få det til at fungere ;)Vil gerne kunne sende billederne jeg redigere og lægge dem på facebook, men kan ikke finde en eneste måde at lægge dem ud ;( hvordan kan man ændre fil formaten på photoshop?

    SvarSlet
    Svar
    1. eehhm, du skal når du gemmer den trykke ændre filtype, også vælger jeg altid jpg. Det er ikke så svært. Det komme rop når du gemmer billedet (-:

      Slet
  10. Elsker virkelig jeres tutorials! :-)

    SvarSlet