tirsdag den 31. juli 2012

Skal vi grine eller græde?

Skal vi grine eller græde? Hvordan skal vi reagere - ignorere det eller starte en diskussion? Skal vi være lige glade? Skal vi tage det til os? Skal vi stoppe med blogge, eller lade være med at tage billeder? 
En anonym kommentar kan ødelægge ens dag, eller få en til at grine. En anonym kommentar kan være årsagen til en ødelagt drøm. En anonym kommentar kan være årsagen til tåren på din kind, eller såret på din hånd. En anonym kommentar kan føles så betydningsfuld, eller så ligegyldig. 
Vi har i gennem lange perioder fået kommentarer på vores indlæg, lignende disse overstående kommentarer. I starten føltes det som om vi ikke gjorde noget rigtig. Jo mere succes vi fik, jo mere gjorde vi forkert. Vi var i perioder bange for, eller havde ikke lysten til at udgive indlæg af årsag til disse kommentarer. Men med tiden bed vi det i os. Vi har valgt at ignorere kommentar som disse. I stedet græde over det, grine. Vi har valgt at fokusere på alle de positive kommentarer vi får (forresten TAK!). Men nogle dage kunne man få så dårlig smag i munden over disse kommentarer. Det kan godt være, at i anonyme sagde i havde ondt af os. Men vi har simpelthen så ondt af jer. At i kan få jer selv til, at skrive sådan noget lort, skabe en så dårlig stemning og såre folk med de ord i skriver. Det har vi ingen respekt for. Vi vil bare fortælle jer anonyme, at i skulle tage jer sammen. Få jer noget selvrespekt!

69 kommentarer:

  1. Godt I overser sådan nogen kommentare, fordi jeres blog er fantastik! Elsker skriften og billederne, I gør virkelig et godt stykke arbejde :)

    fadedwhitetoblack.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød. Rigtig mange gange tak. Jeg er glad for at du kan lide det! (-:

      Slet
  2. årh, hvor må det være røv irriterende at få de kommentarer!
    Folk er bare misundelige!
    Jeg synes virkelig jeres blog er fed. Elsker jeres inlæg, og ville ønske jeg havde samme talent for at fotografere som jer!
    Bliv ved med at gøre hvad i gør, det er super fedt! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er møg irriterende. Men det rør os ikke længere.
      Hvor er du altså bare sød, en virkelig dejlig kommentar! <3

      Slet
  3. Hey, hvis jeg var jer, ville jeg bare injorere dem alle. Jeg har altid haft det sådan at hvis der er noget jeg ikke kan li' så lader jeg det bare være. Så når folk skriver den slaks, kaster jeg det bare af mig, som støv på skulrene.
    i skal aldrig gøre noget bare fordi der er nogen der siger i skal, men kun hvis I vil. Hvis jeg havde muglighed for at sige et ord eller to, til dem der har lavet de ikke så pæne kommentare, ville jeg lære dem det mine forældre lærte mig da jeg var lille: "Hvis ikke du har noget pænt at sige, så ti' stille".

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil ignore dem. Men nogle gange er det bare så svært, når man kan komme med en eller anden svedig kommentar tilbage. Men ja, det føre bare til en masse vrøvl. Jeg synes bare det er forfærdeligt at deres forældre ikke har lært dem det endnu (-:

      Slet
    2. Man skal bare huske, at dem der skriver den slaks, er de svage, og hvis man svare igen, så er man selv svag. Og jeg ved hvad jeg sakker om, ikke for at klynke, men jeg har haft det sært hele mit liv (mobning), og jeg har en svaghed for at svare igen, men pludselig gik det op for mig at at jeg bare skulle ti'e stille, for så morede det ikke moberne, eller i jeres tilfælle de "anonyme kommentar skrivere". Vis dem at i er hårde og ligeglade, så vil de på et eller andet tidspunkt stoppe. ;)

      Slet
    3. Vi er kede af at du er blevet mobbet. Men da du taler af erfaring vil vi da tage imod dine råd,

      Slet
  4. Jeg har aldrig forstået hvorfor folk skriver sådan. De ville jo ikke turde sige det, hvis de ikke var anonyme? Har intet tilovers for sådanne mennesker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg vi er mange der aldrig har forstået. Men der vil vel altid være nogle "haters", som ikke tør udgive sig for den de er :(

      Slet
  5. Hold kæft hvor sejt at i bare kan ignorere disse slags kommentarer, det er den HELT rette måde at se på det! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, mange tak! Det er skam også svært, når man selv kan komme men en eller anden spydig kommentar tilbage (-:

      Slet
  6. Der må ikke være noget værre, end at modtage sådan en række beskeder. Men vend den om og sig hvorfor? Hvorfor gør de det, (eller måske i dette tilfælde han/hun, da det lige så godt bare kan være én enkel person) og det er jo nok langt hen af vejen pga. misundelse, over både at i har sådan et stort talent, og over at jeres blog efterhånden er blev så stor og flot. :-) Jeg tror så vidt så muligt, at i skal ignorerer det, i værste tilfælde fjerne kommentaren helt.

    http://diesvitae.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil starte med at sige tak for din kommentar. Mange mange tak, det betyder meget du synes det. Det er heller ikke særlig rart. Selvom man skal skubbe det af skuldrene kan det gode være meget svært. Vi har også overvejet det :-)

      Slet
  7. fuck en idoiot der har skrevet det der bullshit! i skal ikke lytte til det. i har en mega fed blog, som jeg elsker, og i er meget dygtige bloggere begge to. nogle mennesker er så snæversynede, latterlige og mega egoistiske at de ikke skulle have lov til at ydre sig! det der er fuldstændig uacceptabelt og jeg synes at i skal fortælle den "Anonyme" at hvis han/hun ikke har noget pænt at sige kan den holde sin mund og at det rent faktisk er frivilligt at følge med i blogge og at han/hun jo bare kan lade hver hvis bloggen ikke falder i han/huns smag....
    fortsæt det gode arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt underligt, men jeg vil starte med at sige det er en mega flot kommentar du har skrevet. Din holdning ses direkte. :-)
      Ja, det er en kæmpe idiot der har skrevet det lort. Han/hun må virkelig havde dårlig samvittighed. Det er ikke menneskeligt hvis han/hun ikke har. Vi har bestemt heller ikke tænkt os at lytte til deres ord. Vi skrev faktisk en kommentar til en anonym, at han/hun skulle holde sin mund, hvis hun/han ikke havde noget positivt at sige. Tilbage svaret var "Ytringsfrihed", hvilket er endnu mere flabet!
      Til slut, tak for rosen omkring vores blog (-:

      Slet
  8. Folk har altid ondt i røven. Fedt at i viser modenhed og ignorer kommentarer som disse. At starte en diskussion gør ofte sådan noget værre. Men som jeg ser det er hovedparten af jeres kommentarer gode. Fedt at i tager sådan et emne op, og fortæller disse folk at der rent faktisk går jeg på, uden at starte unødvendige diskussioner.
    //Emma

    http://emmaiskov.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvis man svare med en spydig kommentar skaber det altid en masse vrøvl. Det er heller ikke det vi ønsker. Så det eneste er vel bare at ignore det eller fortæller dem stille og roligt at det går os på, hvilket vi har prøvet med dette indlæg. Ja, du har helt ret. Vi får mange flere dejlig, søde og rare kommentarer. Som vi er meget glade for! (-:

      Slet
  9. Mener i jeres blog er succesfuld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke om denne kommentar skal ses negativ eller positiv. Men jeg vil bare sige du åbenbart ikke har forstået budskabet i dette indlæg.

      Slet
    2. HAHAHAHAHHAHAHAHA, så i mener jeres blog er succesfuld. Til grin.

      Slet
    3. hahaha! Hvor amatøragtigt er det lige at skrive en negativ kommentar i netop dette indlæg. - selvfølgelig er det altid til grin at skrive negative kommentarer, men det er virkelig plat at prøve at disse i dette indlæg.

      Du synes du er sej. Til grin.

      Slet
    4. Ej.. bliver lige nødt til at blande mig her. Vil lige støtte op om jer. Hvor er det bare taber-agtigt at skrive en negativ kommentar til netop dette indlæg (og alle andre).. og som anonym! Folk der intet indhold har i sit liv, og folk der får det bedre med sig selv af at nedgøre andre. Hvor er det dog sørgeligt.. Folk skulle virkelig få et liv :) Tag jer ikke af det piger, vær bare glade for at i har bedre ting at bruge jeres tid på! :)

      Slet
    5. Søde anonyme, deres blog er succesfuld - ellers ville du ikke være her!

      Slet
    6. Anonym: Jeg har ingen kommentare til dig!

      Mille: Ja, hvis der er nogle der er til grin her, ville jeg ihvertfald ikke mene det var Amalie og jeg :-)

      Emma: Det er helt okay du "blander" dig. Ja, og det er enorm taber agatigt, og til grin. Det er enorm sørgeligt. Vi vil ikke tage det til os, og vise at dem at vi har bedre ting og tage os til. :-)

      Viktoria: Hvor er du sød! Mange tak. Som vi også skrev i indlægget "Jo mere succes vi fik, jo mere gjorde vi forkert." :-)

      Slet
    7. Victoria og Amalie i siger i ignorere anonyme kommentar. Jeg er ikke den samme anonyme, som overstående. Men du starter jo åbenlyst en diskusion!

      Slet
    8. Det er jo den første anonyme der starter en diskusion!

      Slet
  10. Tror det er den samme anonyme. Tror virkelig han/hun prøver at køre jer ned, tror ikke det flere.
    Men den anyonyme/de anonyme er velkomne til at prove me wrong og vise sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være. Men tonen er ofte forskellig, og nogle gange meget ens. Hvis det kun er et menneske, der skriver disse kommentar ville jeg virkelig havde dårlig smag i munden hvis jeg var ham/hun. (-:

      Slet
  11. Når folk bruger anonyme kommentare er det oftest fordi, de selfvølgelig ikke vil vise hvem de er.. Og når man ikke viser hvem man er, kan man lukke alt ud af kæften som man vil, da ingen ved hvem der gør det. Og jeg mener, at hvis de ikke brugte anonyme kommentare, og man kan se billeder på dem, så er de alle sammen bare en flok unger der er jaloux på det i laver. Altså, ud af sååå mange bloggere er det altså meget få der er kommet op på det antal læsere i har - så som i også selv siger, så bare ignore dem alle.. Hvis man tænker på, at i har 735 læsere, så skid på alle de anonyme kommentare.. Det er jaouxi det hele. Og luk endelig ikke bloggen ned! den er fantastisk.. og det er der mange der synes, selvom det ikke er alle der tør indrømme det!
    og det er ret tamt at skrive som anonym. og det gør mig virkelig vred på jeres vegne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil starte med at sige mange tak for rosen. Du er virkelig et dejlig menneske <3
      Når man bruger anonyme kommentarer tør man ikke vise hvem man er, som du siger. Og ja, så kan man jo bare lukke en masse lort ud. Man vil jo aldrig skulle stå ind for det. Det er virkelig noget vi synes er klamt. Det er klamt man ikke vil vise hvem man er. Som du kan høre er vi fuldstændig enige med dig! (-:

      Slet
  12. Synes bare det er så lavt os fordi de allesammen er anonyme... Jeg er sikker på at de bare er jaloux. En anonym skrev til mig igår: hvorfor er du så fucking klam. Og det ødelagde min aften. Ikke tag jer af det, bliv ved med at blogge og tage billeder får jeres blog og jeres billeder er fantastiske.<3

    Knus followmypictures.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mere lavt, når det er anonymt. Så tør de jo ikke stå inde for hvem det er. Hvor er den anonyme også bare respektløs, at sige sådan noget lort. Men så må det vel bare mene at du er vil dejlig, sød og god blogger. Altså at den anonyme bare er jaloux.

      Forresten mange tak for rosen <3 :-)

      Slet
  13. I skal holde hoved højt og tænke, at der er nogen, der er dybt misundelige over den medgang i har her på bloggen, hvorfor ellers skrive sådan nogle åndssvage kommentarer..? - og så tør man ikk engang stå frem med sit navn/ansigt, hold kæft hvor er det taber-agtigt.. bare giv den gas piger og keep up the good work..! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil gøre som det siger. Ja, holde hovedet højt, og tænke at disse mennesker ikke har noget godt at sige. Det er enorm taber agtigt.
      Mange tak, vi vil i hvert fald forsætte som vi gør! :-) <3

      Slet
  14. Anonym kommentar. Oh noes.
    Ej, just kidding! Ville bare lige (som anonym aka followmypictures) løfte standarten for anonyme kommentarer, haha.

    Min blog er ikke populær, jeg har 'kun' 30 faste læsere og stortset ingen kommentarer, så jeg ved godt at jeg ikke 100% kan sætte mig ind i sagen, men glem det. Glem alle de klamme haters der bare har pisse ondt i røven, og som Rusamunde også siger, dét, at de er anonyme, får dem til at føle sig større og bedre osv.
    I virkeligheden er det bare større eller mindre mennesker der bare er pisse jaloux. Hele bundtet, du.

    Så bare glem de haters og bliv ved som I gør, for det er en fantastisk blog.

    Jeg bliver kun faste læsere af blogge, hvis jeg følger dem ofte og kan lide dem. Det siger vel lidt om jeres blog?;-)

    Knus Mille

    http://milleme.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæhæ, men du er jo ikke anonym. Nu hvor du linker til din blog. Det er jo heller ikke alle anonyme kommentare der er onde!

      Haters vil der altid være. Jo mere succes jo flere. Som du siger er det bare nogle mennesker der fyrer en masse lort af, fordi de er misundelige eller ikke har noget bedre at sige. Man vil vel altid prøve at glemme haters, hvilket vi os vil. :-)

      Til slut vil vi sige tak for rosen. Du virker som et enormt rart og sødt menneske. Mange tak :-) <3

      Slet
    2. Neeej, jeg vsr ikke anonym, haha! Jaja.

      Ja, jo mere succes, jo flere møgunger får ondt i røven ;-)
      Super I prøver at glemme dem :) Jeg ved godt, at man selvfølgelig aldrig helt vil kunne glemme eller ignorere dem, men det at I prøver (og det, at der er så mange, der bakker op om jer) gør det nok lettere :)

      Det var så lidt! Og tusind tak :D

      Hav en fortsat god ferie!

      Slet
    3. Ja det er nemmlig rigtig. Jo flere positive kommentarer, og jo flere der bakker op jo nemmerebliver det <3

      Slet
  15. Uha, det er virkelig træls sådan noget. Jeg har HELDIGVIS næsten ikke haft noget hate på min blog, kun en lille smule. Men jeg håber virkelig ikke, at I stopper med at blogge, da jeres blog er fantastisk, jeg elsker at kigge jeres billeder igennem!
    Det er altid svært at finde en måde at undgå hate på, men jeg har en idé. Da jeg startede med at blogge, kunne man ikke skrive anonyme kommentarer på min blog. Jeg ændre det senere hen, men kan ikke huske hvordan, jeg gjorde det. Hvis jeg var jer ville jeg slå det fra, så man ikke kan skrive anonyme kommentarer. Jeg ved godt, at I også får en masse søde anonyme kommentarer på jeres blog, men jeg synes alligevel, at I skal gøre det :-)
    Håber I kunne bruge min hjælp!

    knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det her er måske ret åndsvagt. Men jeg vil starte med at sige 1000 tak for rosen. Det betyder meget at få sådan nogle søde ord for sådan en fantastisk blogger som dig. Vi er også helt vild med din blog. :-) <3

      Anonyme kommentare er ikke altid det fedeste. Vi har faktisk også overvejet det flere gange. Men vi ville være ked af at miste alle de søde anonyme kommentarer. Men årsagen til vi endnu ikke har gjort det er fordi vi ikke aner hvordan man gør. Vi kunne godt bruge din hjælp :-) <3

      Knus
      Amalie og Victoria <3

      Slet
  16. Jeg forstår virkelig ikke de anonyme dårlige kommentarer!
    Jeres blog er virkelig skøn, og I tager nogle rigtig flotte billeder!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød! Mange tak for dine dejlige ord. Men der vil vel altid vær haters på en aller anden skør måde!

      Slet
  17. Nu mere populære og bedre i bliver, nu mere hate får I! Jeg ville tage det som et kompliment :-) Smil hver gang I får en hater kommentar - yes, det er sgu for godt det vi har lavet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo mere succes jo flere haters. Men som du siger vi vil helt klart se på det "positivt", puste det af skulderen, grine af det og smile! <3

      Slet
  18. Hej Victoria og Amalie
    Jeg vil starte med at sige undskyld. Hvorfor, finder i ud af når i læser i videre.
    Jeg har før skrevet anonyme haters kommentare til jer. Undskyld mange gange. Til at forvare mig har det ikke været det store. Det har være kommentare som "endelig" eller at i aldrig blogger. Da i første gang vandt kalejdoskopiske konkurrence fik i en del hate på billedet. Jeg skrev en del af de kommentarer. Jeres billede var ikke grimt eller noget. Det var faktisk fantastisk. Men jeg har ikke skrevet kommentarer, som om i var kællinger eller noget. Jeg ved ikke hvorfor jeg gjorde det. Som de andre sige var jeg sikkert misundelig på at jeres blog blev så succesfuld, og at i er så talentfulde.
    Jeg vil bare sige mange gange undskyld. Det er helt i orden hvis i ikke tilgiver. For det jeg har gjort var ikke i orden. :(
    Det er msåke dumt at jeg skriver denne kommentar som anonym. Men jeg skammer mig over hvad jeg har gjort, og har ikke lyst til at vise folk hvem jeg er. Derfor kan det virke som om jeg ikke har lært af det jeg har gjort. Men det har jeg.

    Vil bare sige undskyld. Forsæt det fantastisk arbejde. Jeres blog er amazing og vidunderlig! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi synes virkelig det er stort at du tilstår. På det kalejdoskopiske billede var en af de første gange vi fik hate, og da vi vandt betød det jo også meget for os. Men det er rigtig cool at du står frem, og siger du skammer dig over det. Vi er glade for du ikke skriver sådanne kommentarer længere. Det er i orden du ikke vil vise hvem du er. Det er bare stort står frem!

      Tak for rosen! Glad for du kan lide det <3

      Slet
  19. Fatter virkelig ikke en så god blog som jeres kan få hate?! <3

    De er bare misundelige! ;)

    SvarSlet
  20. disse anonyme kommentarer er jo absurde! De er skrevet af folk som har nogle issues og får det bedre ved at poste deres negativitet eller MISUNDELSE!
    men jeg kan sgatens forstå at det påvirker jer! det er ejg helt sikker på at jeg også ville blive!
    Jeg synes at i håndterer det godt, og aldrig tvivle på jeres selv eller jeres blog på grund af disse kommentarer. I har forøvrigt en fantastisk blog med fantastiske billeder og er smukke som i er! :) Skål for det! :)

    hilsen Ida
    www.mieidablog.blogspot.com
    kig forbi hvis i får lyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er enormt absurd og virkelig dumt. Vi er glade for du jan lide den må vi reagere på det. Også vil vi også sige mange gange tak for rosen <3 (-:

      Slet
  21. Elsker titlen, på dette indlæg! Det passer virkelig godt, synes jeg! :-)<3

    //smillakrogshede.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er skam også gennemtænkt. Men hvor er vi glade for du kan lide den :-)

      Slet
  22. I må aldrig stoppe med at blogge bare fordi at der er visse personer der har ondt røven af misundelse. Jeres blog er min absolutte yndlingsblog og en af mine største inspirationskilder! Elsker det i laver og det skal i bare blive ved med uanset hvad folk fortæller jer! :-)

    Kh. Monique :-)
    Moniquefunch.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil 'abselut' ikke stoppe bloggen. Hvis vi gør kan det på en måde ligne vi overgivet os over disse kommentarer. (-;
      1000 tak for dine søde ord, og det er virkelig en fed anerkendelse. Mange tak <3

      Slet
  23. Folk har deres egne meninger, men man må holde dem for sig selv, hvis de ikke er gode. Og så at personen er Anonym! hvad sker der, jeg har selv prøvet det, men det her det er for groft. Men jeg elsker jeres blog, og syntes at i skønne, jeg er ked a at høre hvis i vil stoppe bloggin, men hvis det er det i vil, vil jeg ikke stoppe jer, men jeg læser den, og elsker den, det skal i bare vide :-)

    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte lige at sige at jeres billeder er fantastiske!! ville sige at i er mindst lige så gode som normale fotografer:-) !!

      Slet
    2. I må ikke tro, vi vil stoppe. For det vil vi ikke. Men anonyme kommentare kan bare få en til at få lyst til at stoppe. Men mange tak for dine søde ord
      (-:

      Slet
  24. Hej :)
    Vil bare lige sige at jeg synes jeg blog er fantastisk! Jeg elsker at sidde og se jeres indlæg igennem, og jeg synes bestemt ikke at I skal lukke bloggen!
    Held og lykke med kommentarerne og stop endelig ikke med at blogge!
    Super arbejde ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de søde ord. Vi har bestemt heller ikke tænkt os at lukke bloggen. Mange tak! Vi har da de anonyme vil forstå vores budskab vi fortæller i dette indlæg (-:

      Slet
  25. Har ikke lige læst alle kommentarerne igennem, men har i tjekket om beskederne kommer fra samme IP-adresse så det måske bare er én mavesur læser og ikke 100?

    I hvert fald - bliv ved med at ignorere det. Det er det eneste rigtige at gøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk ret god ide. Det vil vi da gøre! Men ved du hvordan? (-:

      Ja, du har ret (-:

      Slet
  26. Synes det er nogle tumper som skriver sådan noget... Jeg kan virkelig godt li jeres blog, er næsten lige blevet fast læser, men alligevel er jeg blevet helt forelsket i den! Fortsæt den gode indsats!!!!

    Knus<3

    SvarSlet
  27. Hvis jeg var jer, ville jeg grine!!! Gud hvor er det latterligt og langt ude, misundelse er en grim ting..

    SvarSlet
    Svar
    1. hahahahah.. Det har man altid lært da man var lille! Det er simpelthen så latterligt <3

      Slet
  28. "You can be the ripest, juiciest peach in the world. And there's still going to be somebody who hates peaches" - Dita Von Teese.

    Jeres blog er fantastisk. Billederne er fantastiske. Tvivl ikke på det :-)

    /Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange gange tak. Hvor er du bare sød, og skrive sådan! (-:

      Slet