torsdag den 26. juli 2012

Loppefund og genbrugsguld

Fejø er en ø spækket med tonsvis af små loppemarkeder. Nogle sælger frugt, andre legetøj,møbler, antikke skåle og vaser eller helt tredje gammelt, men skønt tøj. Jeg elsker at tage ud og gå i gaderne på fejø. Hver andet hus har et loppemarkedet stående. Loppemarkederne er så fine, så store, andre så søde og små. Det er simpelthen så hyggeligt, at gå kigge på dem. Mine forældre har aldrig været de store "loppemarkeds fan", så jeg har aldrig måtte gå rundt og kigge på dem, de andre år vi har været afsted. Men i år var jeg rundt og kigge i næsten alle sammen. Her kan i se hvad jeg fandt.   
 Jeg har lang tid ønsket mig sådan nogle kasser. Jeg ser dem på alle blogs, når de viser deres værelser. For første gang jeg så dem har de været i mit hjerte. Jeg måtte eje en. Men jeg har aldrig vidst hvor man fik fat i en. Men en dag, da jeg blev tvunget ud og gå med min hund, i regnvejr, faldt jeg over en af disse kasser på et loppemarked lidt længere nede af vejen. Jeg måtte eje den, og så kostede den kun 50 kr. Da jeg så kom slæbbende hjem med den kasse, og min hund i den anden hånd så min nabo mig. Hun havde åbenbart en del af disse kasser, og forærede mig to mere. Jeg var verdens lykkeligeste pige. Nu skal de snart få en fin plads på mit værelse, så kan i også snart få set en room tour. 


 Åååh, dette lille hæfte faldt jeg over. Den blev solgt for 5 kr i et kæmpe loppemarked. Der var så mange ting, og jeg næsten ikke kunne overskue det. Her solgte de udklædning, legetøj, knager, dametøj, mandetøj, antikke vaser, lysestager, hatte, små biler, og ja jeg kunne blive ved. Der var min kusine, der fandt den, og jeg måtte eje den. Desuden var den jo også enorm billig. 


 Jeg fandt også en masse tøj. Her på billedet ses min lyse skjorte (oppe i hjørnet). Det var min grand tante der solgte den i hendes lille biks, som hun kalder den. Det er en lille skjorte uden ærmer. Den passer mig perfekt, og er også enorm sød. De kostede dog 100 kr, men jeg måtte eje den. På billedet ses også den mest vidunderligeste striktrøje. I kan næsten ikke se den. Men den er bare så pæn, og fin. Jeg fik også købt endnu et par levis shorts til samlingen. Min grand tante har en masse til salg, og jeg få jo rabat så det er enormt billigt. Jeg regner med at jeg købet et par til. Jeg fik også købt disse bukser. Jeg er helt forelsket i farven. Jeg fik også købt noget maling. Det var overhoved ikke brugt, og kostede kun 10 kr. Så det var lidt af et røverkøb. 


 Denne vidunderlige skjorte er også en del af mine gardarobe nu. Jeg har før haft en af disse slags skjorter før. Men den er desværre blevet pist væk. Skjorten er af fantastisk kvalitet, og er dejlig varm. Den er bare lidt for stor til mig. Men for 75 kr kune jeg ikke lade den stå der på loppemarkedet helt alene. Jeg glæder mig til at få den brugt til efteråret, eller når det bliver en smule koldere.  


Ja, og dette vejskilt. Hvad skal jeg sige. Jeg er helt pladask forelsket i det. Min nabo har haft det til salg lige siden jeg kom. Da jeg så det første gang var jeg helt solgt, og jeg måtte eje det. Min forældre synes jeg var fuldkommen åndsvag, og i starten synes de det var spild af penge. De sagde jeg skulle vente med at købe det. Hver dag var jeg henne og se om skiltet stadig var der. Faktisk flere gange dagligt. En dag til skræk var det væk. Først blev jeg tosset på mine forældre, og jeg hentede dem straks.  Men det viste sig så at skiltet bare havde flytte plads. Her i går købte jeg det for 150 kr. 


Hvad synes i om min køb, og mit vejskilt?  

14 kommentarer:

  1. ELSKER DET INDLÆG. Billederne, ideen, tingene.

    Jeg vil rigtig gerne have flere fotoråd og guides.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, dejligt med noget ros fra en Anonym.
      Det skal jeg se på!

      Slet
  2. Rigtig fede køb! Har selv lige været på loppemarked i greve hvor jeg fandt en masse dejlige ting! Ang. levis shorts, du siger din moster sælger dem, hvad koster de, og kan de sendes? :)
    knus
    www.fashionchok.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg bor enorm tæt på Greve. Er det noget der er tit. Hvor fedt alligevel <3
      Levis shortsene ved jeg faktisk ikke hvad koster. Jeg fik mine med i købet, da min også købte en vase og noget syltetøj. Men jeg vil tro de ikke koster mere end en 100 lap. Man kan vel altid sende dem. Men så skal du være virkelig hurtig for jeg tager hjem kl 12:00 i dag. På vej til færgen stoppe vi bare lige og siger farvel til dem, hvor jeg køber mine shorts!
      Shortsene er jo genbrug, så der er kun i to størrelse. Jeg var så heldig at det var min størrelse. Dog lidt for store s-m. Også er der en enorm størrelse også!

      Slet
    2. Skriv om du er interresseret stadig!

      Slet
    3. Jeg er også interreseret. Skal bruge m. Vi kan skrives over: Sara@gmail.com

      Slet
    4. Jeg bliver desværre nødt til at skuffe. Jeg er taget hjem. Jeg vidste ikke om jeg skulle købe nogle til jer eller? Men jeg har også gode nyheder. I kan få de fedeste levis shorts i episode. Søg på google, og finf ud af præcis hvor den ligger. Den ligger i hvert fald på strøger. Shortsene koster omkring 180-250 kr (-:

      Slet
  3. Der er bare ikke noget bedre end loppemarkeder og små hyggelige boder! Virkelige fine ting du har købt dig! :)

    mange hilsner

    http://weaknessforsmile.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Er helt vild med vejskiltet!

    SvarSlet
  5. Hvorfor fanden blogger i! Tror i vi synes det er spændende at se på jeres grimme billeder, jeres små ligegyldige tekster. Jeg føler virkelig med jer, for det her jeg kigger på er lort!

    SvarSlet