søndag den 5. februar 2012

MINI-FOTOSTUDIE!


 Jeg har i lang tid ønsket mig et fotostudie til mit værelse. (Altså et stort et). Men da jeg så forleden dag søgte på nettet efter udstyr til fotostudiet fandt jeg et "min-fotostudie". Jeg synes det var enormt fedt. Men det kostede 600 kr. Det havde jeg ikke løst til at betale, så jeg har derfor lavet et selv. Jeg synes selv det blev ret fedt!

Mit lille fotostudie!   Det eneste der skulle til for at lave mini-studiet var en pap-kasse, bagepapir/silkepapir, en saks, elefantsnot og bagsiden af en plakat.


En lille guide:

  1. Du tager papkassen og klipper et stort felt i alle siderne. Udover den side du vil have fotostudiet skal stå på.
  2. Når alle hullerne er skåret, skal du tage bagepapiret/silkepapiret og fylde hullerne ud med. Du limer bagepapiret/ silkepapiret fast på indersiden af papkassen. (så husk de skal være støre end selve hullet)
  3. Til sidste tager du bagsiden af plakaten. Du tilpasser bredden til papkassen. Derefter hæfter du plakaten fast med elefantsnot


Det var lidt mørkt da jeg tog billederne. Billederne er forresten taget uden ovenlys. (Som du kan se er der pap på den øverste del af papkassen.)


Sådan kom billederne til at se ud. Billederne er lidt mørke i det. Men hvis man dog havde taget billederne i dagslys ville de være lysere!

58 kommentarer:

  1. Kan du ikke lave en guide til hvordan du gjorde, eller noget? Jeg kunne nemlig godt selv tænke mig et! :-)

    Knus herfra!
    //Sara.
    www.sarabukhave.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo. Den er straks lavet. Jeg sætter guiden ind i indlægget. Håber det var en hjælp!

      Slet
    2. Tusind tak!
      Jeg går straks i gang, mit lille studie skulle gerne være færdig når mit kamera kommer imorgen! :-)

      Slet
    3. Haha.. Men så glæder jeg mig til at se de billeder du får taget i dit mini-studie! (-:

      Slet
  2. Haha, ej hvor er det fint! :)
    Glæder mig til at se, hvilke billeder, der kommer ud af det :D

    Knus!

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, mange tak. Jeg glæder mig også til at få det brugt!

      Slet
  3. Ej hvor genialt!! Virkelig fede billeder <3 Er helt vilde med dem :-) Håber du vil tage forbi min blog <3
    Knus Frederikke
    Obfashioned.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. DU SØD! selvfølgelig vil jeg tage et kig på din blog! <3

      Slet
  4. Mange tak for kommentaren på bloggen. Du har selv en utroligt fed blog. Og hvor er det genialt fundet på! :-)

    http://potogpande.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt & mange tak til dig også! <3

      Slet
  5. Super fedt tænkt! :)
    Det vil jeg da prøve! :)
    www.abitofmebyanna.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tak. Jeg glæder mig til at høre/se mere til dit mini-fotostudie (når du har lavet det)

      Slet
  6. Det er genialt, jeg ved hvad jeg skal lave næste søndag! Og tak for din søde kommentar på min blog :-*

    xx

    SvarSlet
  7. Det er for fedt, nice tidsfordriv, og tak for kommentaren på min blog! <3
    www.pef3.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Super fedt fundet på! Jeg tror da hvis også at jeg skal igang med sådan et studie! Men btw. så har du simpelthen den fedeste blog, som jeg har fulgt i et stykke tid!

    Jeg håber du vil kigge forbi min blog, og måske følge mig hvis du føler for det?

    Knus Louise
    louisesfashion.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. OOORRRH, DU SØD! Jeg bliver helt glad når jeg læser din kommentar. Den er så sød! Og mange 100000 gange tak! Jeg vil tage et kig på din blog med det samme! <3

      Slet
  9. Vil du ikke være sød at lave en slags 'shoutout' altså at anbefale vires blig til dine læsere?
    Den er nemlig helt ny og vi har næsten ingen læsere, så det vil være super fedt hvis du vil gøre det :-)

    - Julie <3 <3

    www.fashionbyjulieandanna.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo på et et tidspunkt vil jeg gerne. Men tiden er der desvære ikke lige nu og vi har allerede får et stykke tid siden lavet et bloganbefalinger indlæg.

      Men over i højre side had vi noget der hedder ynglings blog.. Vi har sat din blog ind der! Men næste gang vi laver et "bloganbefaling" indlæg skal vi nok huske dig!

      Slet
  10. Vildt fed blog du har, dine billeder er også rigtg gode.
    er nu fast læser, og håber på at du lige tager et hurtigt kig forbi min blog
    og måske bliver fast læser, eller smider en kommentar.
    Kom til min blog her: http://valerianielsen.blogspot.com/

    Knuuus

    SvarSlet
  11. Har godt set det før.. Ret genialt egentlig :)
    Ved bare ikke lige, hvad jeg skulle tage billeder af i sådan en lille kasse..
    Men ku' også helt vildt godt tænke mig mit eget (store) fotostudie! :)
    Det er også nogle rigtig flotte billeder i har taget i det forrige indlæg. Har hende Julie forresten en blog? - I gør det godt piger :)

    http://tanke-storm.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, hvor er du sød! Jeg skal også her i vinterferien have mit eget (store) fotostudie. Jeg glæder mig!
      Ja, julie har faktisk en blog. Men jeg ved ikke om hun blogger så meget mere på den. Jeg ved enlig ikke havd den hedder! Men vil finde ud af det for dig!

      Slet
    2. Hvor er du heldig med fotostudiet!
      Hvis du finder ud af det, kan du bare linke den på min blog :)

      http://tanke-storm.blogspot.com/

      Slet
    3. Jeg kan straks finde ud af det. Skal nok skrive det til dig! ;)

      Slet
  12. Svar
    1. hhaa. Det glæder jeg mig til at høre mere om! :-D

      Slet
  13. Den er så flot! - Det skal så meget afprøves!! :-)

    Kyss Emma

    SvarSlet
  14. Hej Victoria!
    Du ANER ikke hvor glad og beæret jeg blev, over din søde besked om min header, og blog generelt! Det betyder virkelig mere for mig, end du aner :D Jeg blev helt stolt..
    Tusind tak for besøget :)

    KH Nanna
    www.forleden-fik-jeg-hele-verden.blogspot.com
    www.Nannabyphotos.blogspot.com

    SvarSlet
  15. Virkelig tusind tak for din kommentar på min blog, det varmer utrolig meget, og giver mig lyst til at fortsætte! - jeg er bestemt også fast læser af din nu, den er for god til at gå til spilde ;)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tror jeg. Hæhæhæ. Det var så lidt. Elsker din blog <3

      Slet
  16. Hvor er det smart! Det tror jeg helt klart jeg skal prøve at lave! :-D
    Jeg kan godt lide din blog!Er selv startet for 2. gang med at blogge, men jeg ved stadi g ikke hvordan man laver det 'blog-titel-billed' hvordan har du lavet dit? :-)
    -Jeg håber du vil tage et kig forbi min blog. :-)<3

    SvarSlet
  17. Super sød i har :-)


    Skal vi følges?
    - welcomebackcolour.blogspot.com

    SvarSlet
  18. Ej en super god guide, nu ved jeg hvad jeg skal lave en af dagene her i ferien :)
    Jeg følger din super inspirende blog, jeg håber også du vil tage et kig forbi min :)

    SvarSlet
  19. Fåååååååårk det smart! Nu ved jeg, ligesom resten af kommentarene (hæhææh), hvad jeg skal lave ;)

    Isabella.
    trespreto.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hha,, glæder mig til at høre mere om det.

      Slet
  20. Vil prøve når jeg engang har en kasse, hehe :-)
    Vildt fedt, og godt fundet på! Følger bloggen nu.
    Måske I vil kigge min blog? :-)
    http://siljesblog-dk.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. uhh. det vil jeg glæde mig til at høre mere om!

      Slet
  21. Freak, hvor awesome!:D har brugt min reol og væggen som fotostudie ind til videre, men det fungerer kun med meget små ting. Ellers er det forfærdeligt.
    Det her er jo genialt! Det er jo hverken dyrt eller svært, så AWESOME!

    ~ Mille - http://milleme.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. åh ja, forresten. Bliver lige fast læser ;-)
      Når jeg bliver fast læser, betyder der at jeg kigger forbi din/jeres blog i hvert faldt 3 gange ugentligt. Personligt bryder jeg mig ikke om at man bare trykker 'følg', men så aldrig kigger forbi igen.
      Så man kan vel næsten kalde det en 'ære' at jeg følger dig/jer, haha!

      ~ Mille - http://milleme.blogspot.com

      Slet
    2. OOOOOOHH DU ER SÅÅÅ SØD!!! DET ER JEG GLAD FOR AT HØRE!!!! <3

      Slet
  22. Wow det er godt nok smart + super fed blog btw! :-)
    Jeg er nu blevet fast læser,
    Du/I kunne evt. også tage et kig forbi min blog og blive fast læser? ;-))
    Hilsen Majken
    majkencelina.blogspot.com

    SvarSlet
  23. FED IDÉ, jeg vil straks gå i gang når jeg kommer hjem fra London :-)

    SvarSlet