fredag den 25. maj 2012

Filmen

Vi har jo fortalt jer, om denne film vi er i gang med at lave. I var meget begejstrede, så nu vil vi fortælle jer noget mere. Amalie og jeg går på et filmhold på Station Next, Filmbyen, Avedøre. Det er filminterresede unge der går her. Men det er ikke helt nemt, at starte her. Man skal først igennem en optagelsesprøve, hvor kun 40 kommer igennem. Amalie og jeg er på vores første år, så vi er i gang med vores første film, I sommerhus. 
 I filmen havde vi to skuespillere, Mine og Sune. De va begge to enormt gode, og arbejdede godt sammen. Prøv at forestille jer, at skulle spille datter og far, og i virkeligheden ikke kende hinanden. Jeg tror jeg ville synes ,det ville være akavet. Men de klarede det super.
 Her ses vi Sune, faderen. Det er still fra en de første scener. Kan i se billedet har en meget flot glød over sig. Faktisk da vi optagede det klip var hilmen grå, og solen var 'forsvundet'. Det flote morgenlys er opsillet. Det var faktisk noget, der overrasked mig meget i filmen, at man kunne få det til at se så ægte ud!
Her ses Mina og Sune. Prøv at se dem. De kender knap nok hinanden, men det ligner dog at de virkelig elsker hinanden, som datter og far gør. Jeg synes det var ret vildt, at de spillede så godt. 


Her ses plakaten til vores film. Det var Amalie og jeg der lavede den. Synes selv den blev fin nok - er i hvertfald ikke skuffet. Amalie og jeg var stilfotografer og PR-absvalige, så vi stod for alt det grafisk, pressen, stills, fotobog og ja en del mere. 


 Alt dette udstyr, det var jo helt sygt. Prøv at se hvor mange der står rundt. Tonemesteren, fotografen, Indspillingslederen, bagomholdet, læren, klapperen og flere til. Det flotte udstyr var bare så fedt at prøve. Mig og Amalie brugte dog vores egen kameraer og objektiver. 

14 kommentarer:

  1. Er det sådan, at vi kan få lov til, at se filmen når den er færdig? :-D

    http://fyh-afs.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. joo., selvfølgelig. Den skal bare først lige blive vist i Emperial! <3

      Slet
  2. Det lyder enormt spændende! Kan vi få lov at se lidt fra den? Måske en lille smule? Jeg vil rigtig gerne høre mere om det!:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jooo, selvfølgelig! Som jeg sagde til Fisker, må i se den efter "udgivelsen" eller hvad kan man sige første visning <3

      Slet
  3. Ser vildt fedt ud... ;D glæder mig til at se mere til den!

    http://undermyumbrell.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Er det dit kamera i filmer med? Hvilket har du egentlig? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, mig og Amalie tager billeder med vores eget, Canon eos 600d og Nikon 7000. Filmen er filmet med et eller andet prof kamera! <3

      Slet
  5. Hvordan melder man sig til det? - detaljeret tak! Jeg bor nemmelig i Avedøre, og har hørt meget lidt om filmbyen

    SvarSlet
    Svar
    1. Eeeehm her i starten af året (efter sommerferien) skal du til optagelsesprøve, hvor der vælges to hold af alle ansøgerne!

      Slet
  6. hvornår kommer den i biffen?:-D

    SvarSlet
  7. HVOR LYDER DET FEDT!! Vil gerne høre mere, det er lige noget for mig!

    http://justlikestrawberries.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. hahah.. Når vi ligger filmen ind, skal i nok høre mere! <3

      Slet